Change Management (Řízení Změn)

Change management je řízený proces, jak efektivně zavádět změny ve firmách tak, aby byly přijaty zaměstnanci a měly pozitivní dopad na organizaci.

Change management, česky řízení změn, je systematický přístup k zavádění novinek, transformací nebo optimalizací v organizaci. Nejde jen o nové procesy nebo technologie – klíčovým faktorem úspěchu je chování lidí, jejich otevřenost a schopnost přizpůsobit se změnám. Řízení změn proto zahrnuje komunikaci, práci s motivací, školení i zvládání odporu.

Z pohledu HR, L&D a koučinku je change management zásadním tématem. Dobře navržený mentoring program nebo přítomnost interního kouče může dramaticky zvýšit míru přijetí změn. Platformy jako MindNudge využívají principy behaviorální psychologie a nudgingu ke změně návyků a postojů krok za krokem – což je často účinnější než jednorázové školení.

Nejúspěšnější změny jsou ty, kde se nesoustředíme jen na „co“ se mění, ale i na „jak“ to zaměstnanci prožívají. Změna totiž není jen projektový úkol – je to lidský proces.

Doporučené zdroje:

Nepište si cíle a sny.
Dosáhněte jich!
Každý občas potřebujeme pošťouchnout. Mějte svého nudgera stále při sobě.
Apple StoreGoogle Store
Reference Jakub CísařReference: Tomas Sverak
Reference Tomás Havlíček
Reference Marketa Gajdosova
Důvěra v kouče: 9,1 z 10
ukazka obrazovek aplikace mindnudge
Pozadí