OKR

OKR je rámec pro stanovování cílů, který propojuje ambiciózní cíle (Objectives) s konkrétními měřitelnými výsledky (Key Results), aby bylo možné sledovat pokrok.

OKR (Objectives and Key Results) je metodika, kterou používají firmy, týmy i jednotlivci k tomu, aby si stanovili smysluplné, ambiciózní cíle a zároveň sledovali svůj konkrétní pokrok pomocí měřitelných výsledků. OKR se obvykle stanovují na čtvrtletní bázi a používají se například ve firmách jako Google, Intel nebo Spotify.

Struktura vypadá jednoduše:

  • Objective (Cíl): Kvalitativní a inspirativní popis toho, čeho chci dosáhnout.
  • Key Results (Klíčové výsledky): 3–5 konkrétních, měřitelných ukazatelů, které ukazují, že se k cíli opravdu blížím.

Příklad:

  • Objective: Posunout firemní koučovací kulturu na novou úroveň.
  • Key Results:
    1. 80 % zaměstnanců absolvuje první sezení s Partnerem (koučem).
    2. Průměrné skóre well-beingu stoupne o 15 %.
    3. 90 % manažerů si nastaví Personal Development Plan.

Výhody OKR:

  • Zvyšují ownership a odpovědnost za výsledek.
  • Pomáhají prioritizovat, co je opravdu důležité.
  • Umožňují sladit týmovou i individuální úroveň směrem k větším strategickým cílům.
  • Fungují skvěle v kombinaci s KPI.

V oblasti koučinku, mentoringu a seberozvoje jsou OKR skvělým nástrojem pro sledování konkrétního pokroku – a to i v tzv. měkkých oblastech, jako je emoční inteligence, adaptabilita nebo zlepšení leadershipu.

Doporučené zdroje:

Nepište si cíle a sny.
Dosáhněte jich!
Každý občas potřebujeme pošťouchnout. Mějte svého nudgera stále při sobě.
Apple StoreGoogle Store
Reference Jakub CísařReference: Tomas Sverak
Reference Tomás Havlíček
Reference Marketa Gajdosova
Důvěra v kouče: 9,1 z 10
ukazka obrazovek aplikace mindnudge
Pozadí