Design Thinking

Design Thinking je metodika řešení problémů zaměřená na uživatele, která kombinuje empatii, kreativitu a experimentování.

Design Thinking je přístup k řešení složitých výzev, který vychází z toho, jak přemýšlejí designéři. Na rozdíl od lineárních metod klade důraz na pochopení potřeb uživatele, generování inovativních nápadů a rychlé testování. Jeho cílem je vytvářet řešení, která jsou nejen technicky proveditelná a ekonomicky udržitelná, ale především žádoucí pro lidi, kterých se týkají.

V oblasti L&D, koučinku, mentoringu i při tvorbě digitálních produktů jako je MindNudge, se Design Thinking využívá k navrhování srozumitelných, funkčních a lidských řešení. Pomáhá například lépe pochopit potřeby zaměstnanců při tvorbě rozvojových programů, zapojit je do spoluvytváření a přemýšlet nad jejich uživatelskou zkušeností (User Experience).

Typické fáze Design Thinkingu jsou:

  1. Empatie – vcítění se do uživatele,
  2. Definování problému,
  3. Generování nápadů,
  4. Prototypování,
  5. Testování a iterace.

Tato metoda podporuje mindset otevřenosti, pokory a ochoty učit se z chyb – což je v souladu s cíli seberozvoje, ownershipu a firemní inovace.

Doporučené zdroje:

Nepište si cíle a sny.
Dosáhněte jich!
Každý občas potřebujeme pošťouchnout. Mějte svého nudgera stále při sobě.
Apple StoreGoogle Store
Reference Jakub CísařReference: Tomas Sverak
Reference Tomás Havlíček
Reference Marketa Gajdosova
Důvěra v kouče: 9,1 z 10
ukazka obrazovek aplikace mindnudge
Pozadí