Talent Management, Talent pool

Talent management je strategický přístup k vyhledávání, rozvoji a udržení schopných lidí ve firmě. Talent pool označuje skupinu potenciálních nebo identifikovaných talentů, se kterými firma dlouhodobě pracuje.

Talent management je soubor procesů, které pomáhají firmám získávat, rozvíjet, motivovat a udržet klíčové zaměstnance. Jde o systematický přístup, který propojuje nábor, rozvoj, hodnocení výkonu, mentoring i plány osobního rozvoje do jedné dlouhodobé strategie. V dnešním konkurenčním prostředí je považován za kritickou součást leadershipu a firemní kultury.

Součástí talent managementu je i tzv. talent pool – tedy skupina vybraných zaměstnanců, kteří byli na základě dat, 360° zpětné vazby nebo potenciálu identifikováni jako budoucí lídři, experti nebo nositelé změny.

Co talent management zahrnuje:

  • Identifikaci talentů – pomocí testování, hodnocení a pozorování
  • Rozvoj talentů – formou mentoringu, koučinku, nudgingu, L&D programů
  • Nástupnictví (succession planning) – příprava lidí na klíčové role
  • Retenci a motivaci – vytvoření podmínek, aby talent zůstal a rostl

Správně vedený talent management je propojen s engagementem, firemní kulturou a EX – employee experience.

MindNudge a talent management:

Platforma MindNudge je ideálním nástrojem pro firmy, které chtějí s talenty pracovat moderně – například skrze asynchronní mikro-koučink (AAM) nebo jako doplněk ke mentorským programům. Pomáhá včas rozvíjet leadership, emoční inteligenci, adaptabilitu a další klíčové kompetence budoucnosti.

Doporučené zdroje:

Další pojmy

Odolnost (Resilience)

Odolnost je schopnost zvládat stres, adaptovat se na změny a zotavit se z náročných situací.
Detail

Self-Improvement (Sebezlepšení)

Sebezlepšení je aktivní a vědomé úsilí jednotlivce stát se lepší verzí sebe sama – v dovednostech, návycích, vztazích i myšlení.
Detail

Ohlédnutí (Retrospektiva)

Retrospektiva je pravidelné ohlédnutí za tím, co se povedlo, co ne, a jak se tým nebo jednotlivec může zlepšit do budoucna.
Detail

Conflict Management

Conflict management je proces identifikace, zvládání a řešení konfliktů ve firmách nebo týmech způsobem, který minimalizuje negativní dopady a podporuje spolupráci.
Detail

Time Management

Time management je schopnost efektivně plánovat, organizovat a využívat čas ke splnění cílů a úkolů bez zbytečného stresu.
Detail

Reverzní mentoring (reverse mentoring)

Mentoring ve směru od mladšího ke zkušenějšímu odborníkovi
Detail
Zobrazit všechny pojmy
Všechny kouče
Nepište si cíle a sny.
Dosáhněte jich!
Každý občas potřebujeme pošťouchnout. Mějte svého nudgera stále při sobě.
Apple StoreGoogle Store
Reference Jakub CísařReference: Tomas Sverak
Reference Tomás Havlíček
Reference Marketa Gajdosova
Důvěra v kouče: 9,1 z 10
ukazka obrazovek aplikace mindnudge
Pozadí